Wednesday, November 27, 2013

Senarai Produk dan Justifikasi

Assalamualaikum dan Selamat Pagi...
Agak lama saya tidak menjenggah anjung saya ni...terasa rindu pulak...
Agak penat sebab bulan ni 3 kali balik kampung tuu..nun jauh di utara..
Wah membebel pulak tuan anjung ni..

Hari ini tuan anjung nak berkongsi senarai produk dengan justifikasinya sekali...sebenarnya dah nak nak upload tapi asyik bertangguh jer...inilah akibatnya....




Sms/whatsApp: 019-337 0831 |emel: bayuflora@gmail.com  |
ID Shaklee: 989807| fb: Anjungpesona Corner

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 



Wednesday, November 13, 2013

Promosi Bulan November 2013 -VIVIX

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....

Entri kali ini biarlah gambar-gambar di bawah yang berbicara...
Kadangkala gambar lebih pandai berbicara dari tangan-tangan "teman"  yang menaip..hehehe
Terima kasih kepada mentorku yang sudi berkongsi koleksi gambar-gambar ini pada mentinya yang sorang nih....hehehe












Sms/whatsApp: 019-337 0831 |emel: bayuflora@gmail.com  |
ID Shaklee: 989807| fb: Anjungpesona Corner

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Thursday, October 31, 2013

Set Kecantikan Euphoria

Assalamualaikum!

Di Euphoria, kami menyediakan pelbagai set mengikut keperluan anda. Ini bertujuan memberi pilihan kepada anda. Actually, nak amik satu jenis vitamin sahaja pun boleh.. contohnya, nak amik Vitamin E sahaja, or GLA sahaja or ESP sahaja.. Tapi untuk kesan optimum, kami sarankan gabungan beberapa vitamin supaya anda berpuas hati dengan hasilnya. 

Namun, semuanya bergantung atas bajet anda, juga target anda. Ada orang tak kisah nak berbasikal dari Alamanda ke PICC. Takpelah, pelan-pelan kayuh.. sampai juga akhirnya. Di samping tu dapat jugak keluar peluh. hehe.. Tapi ada orang tak de masa nak kayuh pelan-pelan. Dia tau nak sampai cepat. So naik lah kereta. Takde masalah.. begitu juga di Euphoria.. kami sediakan pilihan. Anda boleh buat pilihan, yang penting dapatkan konsultasi daripada kami terlebih dahulu :)


                      JOM ORDER ONLINE


Set D atau Set Kecantikan / Set Skincare ini merangkumi 3 jenis vitamin iaitu B-complex, Vitamin C dan Vitamin E.

B-Complex untuk menjadikan :-
*Kulit licin dan bersinar
*Membantu dari dalam
*Menghilangkan garis-garis halus pada kulit
*Menolong menetapkan kelenjar tiriod dengan melicinkan/meratakan serta menegangkan kulit
*Apabila kita berjemur badan memerlukan lebih banyak B-complex
*B-complex bertanggungjawab terhadap Melanij (pewarna) yang menjadikan kulit tan (perang/terbakar)
*Ia juga perlu untuk menghilangkan stress. Stress boleh menyebabkan kulit berkedut dan nampak 
   cepat tua.

Vitamin C untuk menjadikan :-
*Kulit Halus dan Bersinar
*Ia mengandungi kolagen yang mengukuhkan sel kulit
*Kekurangan kolagen akan menyebabkan kerosakan kulit (kering, lembik dan mudah lebam)

Vitamin E untuk menjadikan :-
*Awet Muda 
 Kekurangan vitamin E dalam badan boleh dilihat di bahagian tangan ( tompokan berwarna perang, 
 panau dan sebagainya)
*Mempunyai ciri-ciri ANTIOKSIDAN yang membantu mencegah  kerosakan sel daripada 
  ancaman radikal bebas.
*Lebihan toksik yang dipanggil RADIKAL BEBAS boleh menyebabkan sel kulit rosak serta 
  membawa kepada kulit berkedut dan liang roma tersumbat.
*Vitamin E juga dikenali sebagai Pemungut Radikal Bebas. 
   Ia akan mengurangkan serta menghilangkan tompokan yang terdapat pada kulit.

Untuk kesan lebih 'umph' kami mencadangkan pengambilan Energizing Soy Protein (ESP)  bersama Set D ini. 
Kenapa ESP (Soy protein) perlu untuk kulit sihat?

Kulit yang kusam mempunyai kaitan dengan zat yang diperolehi oleh kulit seseorang.
Tahukah anda bahawa sel kulit wajah hidup selama 3 minggu (21 hari) dan kemudian akan bertukar kepada sel baru. Jika kita tidak mengambil makanan yang berzat, bagaimana kolagen boleh terbentuk? bagaimana sel baru boleh keluar di samping menyingkirkan sel lama atau sel mati? Sebab itu kulit nampak kusam…

Tahukah anda sel terbentuk dari protein? Mana datangnya sumber protein? Dari ikan, ayam, telur, kekacang. Namun tahukah anda protein tidak dapat hidup dalam suhu yang tinggi? Apabila kita masak, kita akan pastikan masakan itu masak sehingga mendidih. Maka secara langsung protein akan mati... protein hidup dalam suhu tidak lebih dari 37*celcius...last2 dapat rasa sedap je..tp zatnye dah hilang.... Kerana itu kita digalakkan mengambil suplemen protein....

Jika sel mendapat cukup protein, sel baru akan tumbuh bagi menggantikan sel yang lama dan secara langsung wajah akan nampak lebih berseri.

Sumber: MyChibiBox

Sms/whatsApp: 019-337 0831 |emel: bayuflora@gmail.com  |
ID Shaklee: 989807| fb: Anjungpesona Corner

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

SET FEMININ EUPHORIA






Pada dasarnya semua orang nak cantik, nak nampak awet muda, nak wajah yang segar..tapi tahu kah anda untuk mendapat aset seperti itu memerlukan usaha yang tidak kurang mahalnya. Cantik di luar tidak berkekalan jika cantik dalaman tidak di ambil berat. Yang penting cantik akhlak..renung-renungkan...Jom kita baca....

Vitamin E Shaklee ialah salah satu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic buah dada. 

Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan. 

Vitamin E Shaklee boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. Ia juga mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari. Vitamin E  menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang. Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan Vitamin E  dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok. Lain-lain kajian megesyorkan bahawa vitamin ini dapat memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer. Sepanjang ini diketahui bahawa Vitamin E  telah menunjukkan kesan pencegahan kepada lebih kurang 80 jenis penyakit.

Credit to http://moodpro.tripod.com

Dalam bentuk yang mudah difahami:

1. Vitamin E  membuatkan si pengamal nampak muda kerana Vitamin E  melambatkan proses penuaan. Pengambilan Vitamin E  yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat. Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser. Pengalaman ibu sendiri bila mengalami bengkak susu yang ketara, ibu akan mengambil dua biji Vitamin E  namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct.
Seorang teman sebelum ini mengalami masalah di mana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji Vitamin E  selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. Ini kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman ibu, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E  membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Membantu mengatasi masalah saraf belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka. Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.


6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan Vitamin E yang konsisten  membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, Vitamin E  membantu mengurangkan kesakitan akibat  pre-menstrual.


Khasiat Alfalfa  boleh digunapakai untuk simptom berikut:

Bengkak, sakit sendi, arthritis, ulser, penyakit perut, masalah kolon, sakit ulu hati, hernia, sembab air, tiada selera makan, bengkak buku lali dan kaki, sinus, alahan, hayfever, gout, bau badan, kaki busuk, nafas berbau, serta tujuan detoksifikasi.

Alfalfa  adalah semulajadi, antihistamin, diuretik, membantu penghadaman , kaya denganserat dan klorofil, kaya dengan mineral, baik untuk pesakit kencing manis, merendahkan kolestrol, dan anti-tumor dan anti-bakteria.

Vitamin yang ditemui dalam Alfalfa :

Vitamin A – untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan.

Vitamin E  – melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot; memperbaiki fungsi imun; menguatkan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah; membantu fokus mata.

Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.

Vitamin B6 – membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; membantu mengurangkan loya.

Vitamin K – penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.

Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlu kanuntuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat.

MINERAL yang ditemui dalam Alfalfa Shaklee:

Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.

Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.

Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak.

Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium 
dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.

Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.

Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.

Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.

Lain-lain KEISTIMEWAAN Alfalfa Shaklee:

Kaya dengan protein – 18.9% berbanding daging lembu ,3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. (Otot terdiri protein dan kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan) 
–> membantu dalam penyusuan ibu
Akar Alfalfa  yang dalam mencari mineral penting dalam tanah, yang tidak kesampaian oleh tumbuh-tumbuhan lain.  Alfalfa  adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika.

Di kalangan ibu menyusu, ia mungkin glamer sebagai milk-booster. Namun, banyak kebaikan dan khasiat lain Alfalfa Shaklee ni sebenarnya.  

credits: AnakkuWiraku 



Sms/whatsApp: 019-337 0831 |emel: bayuflora@gmail.com  |
ID Shaklee: 989807| fb: Anjungpesona Corner

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Tuesday, October 29, 2013

Zinc Complex Shaklee

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Hari ini saya nak berkongsi testimoni salah satu produk yang menyamai khasiat Ikan Haruan...Jom kita tengok...




Antara kebaikan dan kelebihan Zinc Complex

1) Meningkatkan sistem imun - membantu pengeluaran kelenjar thymus yang mengeluarkan T-cells
    untuk menentang cancer dan menghalang infection penyakit.

2) Diabetis - membantu pengeluaran insulin dan mengekalkan fungsi insulin.

3) Kanser prostat - pengambilan zinc dapat mengurangkan pembengkakan prostat sebanyak 70%.

4) Ovulasi wanita - wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. zinc juga membantu pengucupan uterus
    membantu mengembalikan daya ketahanannya.

5) Memperbaiki radang kulit - Pengambilan zinc dapat memperbaiki radang kulit seperti  jerawat.

6) Jerawat - zinc bertindak dengan mengawal selia jumpah testosteron dalam badan yang
    memainkan peranan dominan dalam menyebabkan jerawat. zinc juga menormalkan jumlah
    minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat.

7) Kelesuan kronik

8) Mengekalkan deria bau - Mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif

9) Kemampuan seks lelaki - zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang
     bertenaga dan meninggikan kiraan sperma

10) Gugur rambut / botak - zinc mengaktifkan 200 jenis enzim dan meransang regenerasi sel.
      Ini dapat memelihara pertumbuhan dan perkembangan sel

11) Membentuk kolagen - zinc membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan
     dan perkembangan kuku, kulit dan organ.

12) Penyembuhan luka yang cepat - zinc mempercepatkan pemulihan luka luar dan dalam dan
      memperbaiki alergy

13) Rabun malam

Zinc / Zinc  Shaklee adalah suatu khazanah lelaki

**Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain.
**Zinc memainkan  peranan penting dalam organ seks lelaki.
**Defisiensi yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat,
    impoten, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah,
    kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra-matang dan gugur rambut.
**Oleh yang demikian, zinc amat diperlukan dari remaja hingga ke umur tua.

kredit: jomvitamin   

JOM ORDER ONLINE 

Sms/whatsApp: 019-337 0831 |emel: bayuflora@gmail.com  | fb: anjungpesona corner
ID Shaklee: 989807

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

GLA Complex


 GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.
*Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan
*Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi:-
     ** melegakan kesakitan semasa datang haid,
     **sakit kepala,
     **mengatur kitaran haid
     **melegakan tanda-tanda putusnya haid.
*Tiada perisa, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

MANFAAT  UTAMA

Herba tradisi yang dipercayai – Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

Mengawal selia estrogen dan testosteron – GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.

Melambatkan menopaus – Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.
Memperbaiki prostatomegaly – GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.

Memperbaiki inflamasi kulit – ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, artritis.

Menghalang Komplikasi diabetes – Merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan – Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper.

Menghalang tekanan darah tinggi – Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.

Memperbaiki tekstur rambut – Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.

Hiperaktif and Autisma (ADD/ADHD) – Dibukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

 Cadangan : GLA Shaklee

Untuk pemeliharaan kesihatan : 2 kali sehari, 1 kapsul setiap kali (lepas makan).
Untuk menopaus, pelangsingan, hyperaktif: 2 kali sehari, 2 kapsul setiap kali (lepas makan)

GLA Shaklee Bukan Sahaja Untuk Wanita

Ramai orang bersalah anggapan bahawa GLA hanyalah untuk wanita.
Sebenarnya, supplemen GLA asid linoleik yang sama penting seperti asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, ianya hanya diperolehi dari makanan.
Sangat penting untuk kanak-kanak (potong gel lembut dan campurkan isinya dengan makanan), remaja, dewasa, dan juga selepas menopaus dan andropause (menopaus lelaki).

Kredit : jomvitamin

Banyak kan khasiatnya....Jom Kita lihat testomoninya pula....






Sekiranya tuan/puan ingin mencuba, jangan malu-malu untuk menghubungi saya melalui saluran di bawah...
Sms/whatsApp: 019-337 0831 |emel: bayuflora@gmail.com  | fb: anjungpesona corner
ID Shaklee: 989807

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Monday, October 28, 2013

Shaklee Peppermint Ginger Plus


Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera,

Kebanyakan ibu hamil tak lepas daripada mabuk-mabuk dan alahan pada trimester pertama. 
Masalah loya dan pening kepala dalam tempoh ini biasanya disebabkan oleh angin. 
Sebab itu ibu dinasihatkan untuk kerapkan makan, 
tetapi dalam kuantiti sedikit untuk memastikan perut sentiasa terisi.

Halia begitu sinonim dengan masalah angin dalam badan.  
Ibu dalam pantang contohnya digalakkan menambah halia dalam masakan 
untuk elakkan badan dimasuki angin. 
Halia juga antara bahan yang terdapat dalam Peppermint Ginger Plus Shaklee. 

Jadi kalau anda ada masalah angin tak kisahlah sebab mengandung ke, 
masalah penghadaman ke, senak perut.. 
cubalah Peppermint Ginger Plus Shaklee. 
Tak perlu nak tumbuk halia, buat teh halia dan sebagainya. 
Boleh hancurkan 3-5 biji Peppermint Ginger Plus dalam air dan minum...

Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman 
dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan 
dapat melegakan senak perut. 
Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan 
sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan 
dan menyamankan perut. 

Shaklee peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, 
halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan. 
Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk 
minuman herba semulajadi.
Tiada perasa tiruan, pemanis, 
pewarna atau bahan pengawet tambahan. 


Perbezaan  Peppermint Ginger Plus Shaklee

Kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur dan dihasilkan di bawah 
prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini.

Secara klinikal sangat membantu dalam merawat atau mencegah 
masalah loya , gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman

MANFAAT HERBA UTAMA

PUDINA  :  Melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang. 
Membantu dalam penghadaman, mabuk laut/darat, membantu melegakan 
kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit birit. Ia juga melegakan kesan2 
sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul 
daripada rawatan kimoterapi. Pudina merangsang mengeluarkan peluh, 
oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selsema. 
Rasa sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara 
pemikiran yang jelas dan tetap fokus

HALIA  :  Masyarakat Cina telah menggunakan halia lebih dari 2000 tahun. 
Halia merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan. 
Melegakan ketidakselesaan perut dan usus, period, loya dan mual angin
ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa pantang). 
Laporan penyelidikan awal merumuskan bahawahalia adalah berkesan 
dalam merawat / mencegah masalah kesakitan ketika dalam perjalanan / pengembaraan

POKOK ADAS  (fennal) :   Orang2 Eropah mengambil biji Adas 
selepas makan untuk menghilangkan kembung perut, melegakan sakit perut, 
melegakan gejala flu juga dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus
  
CEKUR MANIS (anise)  :    Digunakan oleh orang2 Mesir purba.
 Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. 
Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan , menahan kulat yang 
menyebabkan penyakit kulit yang biasa ; melegakan haba dimusim panas 
dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.


Kredit : Ibuhebatkan

Sms/whatsApp: 019-337 0831 |emel: bayuflora@gmail.com  |
ID Shaklee: 989807

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Kepentingan Suplemen Garlic Kepada Tubuh

Apa itu Garlic Shaklee...


Garlic Shaklee yang unik mengekalkan komponen semulajadi bawang putih segar termasuk pembentukan alisin dengan mengabungkn bawang putih, spearmint dan rosemary. Ia diperbuat daripada bawang putih jenis premium, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik di California,USA sewaktu musim panas. Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif (tidak  semua tablet garlic yang dijual dipasaran mengandungi Allicin aktif). Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau garlic. Kajian menunjukkan perisa herbanya terhasil dari kombinasi 2 ekstrak herba (Rosemary and Spearmint). Ianya mengandungi pelbagai vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya di dalam tubuh kita.

Kegunaan Allicin Pada Bawang Putih Untuk Kesihatan Manusia

*Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak
*Menormalkan keseimbangan lipoprotein
*Menurunkan tekanan darah
*Mempunyai anti-darah beku dan anti-ativiti radang
*Berfungsi sebagai anti-oksidan
*Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi
*Bantu rawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air
*Bantu rawat asthma

Antara lain khasiat Garlic ini ialah

1.    Meningkatkan dan membantu dalam masalah sistem penghadaman seperti kembung perut,
       senak perut, ulser gastrik dan ketidakhadaman

2.    Merupakan Antibiotik semulajadi yang selamat dan sangat bagus untuk pertingkatkan sistem
       keimunan badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman,
       virus dan yis candida

3.    Membantu atasi masalah alergi dengan meningkatkan keimunan terhadap  penyakit alergi
       seperti hidung yang sensitive, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis

4.    Meningkatkan tahap sistem penghadaman, fungsi jantung yang baik kerana mengandungi
       ekstrak  spearmint.

5.    Menstabilkan tekanan darah tinggi dengan pengambilan konsisten 2-4 biji tablet   Garlic
       sehari selepas makan. Garlic dapat mengeluarkan raksa, plumbum, kadmium yang merupakan
       logam toksik dalam tubuh dengan pantas. Logam toksik ini antara penyebab tekanan darah
       tinggi meningkat.

6.    Melindungi sel-sel darah dari kemusnahan yang disebabkan kehadiran logam dalam tubuh
       dan sekaligus menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia yang terkandung dalam tubuh
       tanpa kita sedari.

7.    Membantu menurunkan paras kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan
       bekuan  darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan
       penyakit koronari.

8.    Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus
       kejadian kanser iaitu Nitrosamine. Garlic merupakan anti-oksidan kerana  mengadungi
       sebatian selenium+germanium+acid amino yang melindungi tubuh dari radikal bebas yang
       merupakan antara penyebab kanser.

9.    Mengelakkan Odema iaitu air tekumpul dalam badan terutama pada kaki dan pergelangan kaki

10.  Membantu menangani masalah organ-organ pernafasan tersumbat akibat batuk dan brokitis yang
       berterusan, sakit kerongkong, selesema dan resdung (sinus)

11.  Bagi yang mempunyai Diabetes - Garlic dapat meningkatkan pengeluaran insulin dan meransang hati
        untuk mengawal gula dalam darah

12. Mampu melawan bakteria dan smeua jenis jangkitan pada:
      ~ Kerongkong & Telinga (throat & ear infection)
      ~ Perut memulas (stomach upset)
      ~ Cirit-birit (Diarrhea)
      ~ Bronkitis
      ~ Luka-luka (infected wounds)
      ~ Jangkitan yang berulang-ulang seperti telinga, kerongkong, gusi, mulut, dada, sistem air kencing


kredit:  ibuhebatkan


Sms/whatsApp: 019-337 0831 |emel: bayuflora@gmail.com  | fb: anjungpesona corner |
ID Shaklee: 989807

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Sunday, October 27, 2013

Omegaguard Shaklee??

Ya, tambahkan suplemen Omega-3 ke dalam diet harian anda untuk 'melawan' lemak tepu dan kolestrol jahat dalam badan. Mengapa anda perlu pilih Omegaguard Shaklee??

Kerana..

OmegaGuard membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.

Penyelidikan menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal.*

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal
OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.*

Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.


KITARAN  ECZEMA

Atopic Eczema ialah satu keadaan kulit yang kering dan gatal. Keadan ini disebabkan  oleh alergi terhadap sesuatu yang dimakan atau dihidu. Biasanya ia kelihatan seperti kulit yang kering dan berwarna kemerahan yang kemudiannya berubah menjadi merah, gatal dan keradangan. Kadang-kala eczema hanya berlaku pada beberapa bahagian badan (seperti leher, siku, buku lali, pinggang dan lain-lain) tetapi di dalam kes yang lebih teruk ia mungkin meliputi seluruh badan.

Penyebab EKZEMA
Ahli keluarga - biasanya ia diwarisi oleh ahli keluarga yang pernah ada namun ia boleh dikawal secara mudah. Kita perlu memahami faktor-faktor yang boleh menyebabkan keadaan ini contohnya jangkitan, tekanan hidup kerana ia memainkan peranan penting dalam menentukan samada tanda-tanda penyakit tersebut akan menjadi lebih buruk.

Usia berapakah atopic eczema biasanya berlaku?
Biasanya ia berlaku pada bayi atau kanak-kanak kecil dalam lingkungan umur 2 bulan -2 tahun. 75% akan mengalami tanda-tanda pertama dalam umur 6 bulan dan 90% pengidap sudah mengalami tanda-tanda pertama apabila umur 1 tahun. Atopic eczema kini semakin menjadi di kalangan kanak-kanak berbanding orang dewasa.

Faktor-faktor yang boleh memburukkan keadaan

Jangkitan - Sejenis bakteria yang biasa dijumpai berpotensi menyebabkan atopic eczema ialah Staphylococcus aureus. Hasil kajian menunjukkan ia berada di permukaan kulit dengan banyak sekali  walaupun tiada sebarang kesan jangkitan (bernanah atau meleleh) pada permukaan kulit. Kehadiran bakteria ini menyebabkan sistem imun bereaksi keterlaluan dan seterusnya menambah inflamasi kulit dan berasa sangat gatal. Sekiranya kulit berair atau digaru, lebih banyak bakteria dapat menembusi permukaan kulit dan menjadikan keadaan bertambah teruk. Mujurlah bakteria ini boleh dihapuskan menggunakan antibiotik dengan mudah sekali.

Tekanan - Penyakit ini boleh muncul dalam kehidupan kanak-kanak secara tiba-tiba dalam keadaan tertekan seperti memasuki sekolah, memasuki taska, risau tentang peperiksaan atau apabila ibubapa menghidapi penyakit serius. Kadang-kala tekanan disebabkan kurang nyata, misalnya kanak-kanak mungkin risau tentang ketidakupayaan mengikuti pelajaran disekolah atau dibuli.

Suhu - Rasa panas boleh menambahkan rasa gatal. Elakkan daripada terkena cahaya matahari yang keterlaluan. Begitu juga suhu yang terlalu sejuk boleh menyebabkan rasa gatal dan mengeringkan kulit.

Allergen-allergen lain - Makanan tertentu seperti susu lembu, telur atau ramuan makanan seperti pewarna, pengawet makanan boleh menyebabkan alergi dan memburukkan lagi keadaan pesakit. Hama dan debunga juga merupakan allergen yang biasa ditemui. Setengah pesakit mungkin sensitif terhadap sabun wangi, mandian berbuih atau sisa bahan pencuci pada pakaian dan klorin yang terdapat di dalam kolam renang.

Bagaimana risiko masalah eczema atopic boleh dikurangkan ?

1. Sentiasa pastikan kulit lembap dengan menggunakan emolliet untuk kurangkan rasa kekeringan dan
    rasa gatal.
2. Basuh tangan anda selalu untuk mengelakkan pemindahan bakteria ke atas kulit
3. Pakai sarung tangan semasa membuat kerja rumah untuk mengelakkan diri daripada terkena
    bahan kimia
4. Jangan menggaru kulit badan atau sekurang-kurangnya pastikan kuku anda pendek untuk
    mengelakkan kulit dari merekah.  Untuk bayi, pemakaian sarung tangan boleh membantu untuk
    mencegah tabiat menggaru.
5. Elakkan diri daripada memendam perasaan. Luahkan masalah anda
6. Galakkan anak anda untuk suarakan perasaan negatifnya atau berbincang
7. Bersenam dan amalkan gaya hidup sihat
8. Jangan dedahkan bayi atau anak-anak anda kepada pancaran matahari.  Pakailah  pakaian yang
    dapat melindungi anda daripada sinaran matahari dan gunalah ubat penyekat matahari
9. Vakum rumah anda kerap dan pastikan pengudaraan yang cukup untuk hindari hama
10.Sentiasa bersihkan cadar, karpet dan kain langsir

Kredit: DapurAulad




** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan
    untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau  menyembuhkan apa jua penyakit.
    Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.**

Adakah Susu Anda Menyusut?


Ibu mana yang tak sayangkan anak kan...
Menjadi impian dan idaman setiap wanita yang berkahwin untuk menyusukan anaknya..
Tetapi permasaalah timbul apabila si ibu tak dapat menyediakan kuantiti yang mencukupi untuk keperluan anaknya lagi-lagi si anak adalah anak lelaki..

Saya tahu diluar sana memang ramai yang menghadapi masalah ini .  Maka di bawah merupakan salah satu testimoni yang boleh dikongsikan.

Berkat dengan mengamalkan makanan tambahan Shaklee iaitu:

ESP dan Alfalfa

Thursday, October 24, 2013

Doa Penghulu Segala Istighfar, Amalan Ke Syurga



Menurut al-San'ani dalam Subul al-Salam, doa ini dinamakan "sayyid" yang bermaksud penghulu kerana ia menghimpunkan makna yang menyeluruh, serta ekspresi keinsafan iaitu taubat seorang hamba kepada Khaliqnya.
(Subul al-Salam Syarh Bulughul Maram: Bab Zikir dan Doa)
Maksudnya: "Ya Allah, tiada Tuhan yang sebenar melainkan Engkau, Engkaulah yang menjadikan aku, aku adalah hamba-Mu, dan aku berjanji mentaati-Mu semampuku, aku berlindung kepada-Mu daripada kejahatan kelakuanku, Kukembalikan kepada-Mu segala nikmat yang Kau berikan dan aku kembali kepada-Mu dengan dosa yang kulakukan. Ampunilah aku, kerana tiada siapa yang dapat mengampuniku melainkan Engkau." (Riwayat al-Bukhari no. 6306, 6323)
Sesiapa yang mengucapkannya pada siang hari ( pagi) dengan penuh keyakinan dengannya lalu dia meninggal dunia pada hari tersebut sebelum petang maka dia dari kalangan ahli syurga.
Dan sesiapa yang mengucapkannya pada waktu malam ( petang ) dengan penuh keyakinan dengannya lalu dia meninggal dunia maka dia dari kalangan ahli syurga. ( riwayat Imam al-Bukhari ). Alangkah ruginya kita, jka amalan yang amat mudah tapi dijanjikan dengan syurga pun masih kita tidak amalkan. Semoga Allah memberi kekuatan agar kita mampu mengamalkannya.

~Pokok Hiasan Yang Sangat Beracun~

Sila perhatikan pokok hiasan ini betul-betul. Jika anda sayangkan anak-anak dan keluarga anda, musnahkan pokok hiasan ini segera.
Sekiranya anda menanam di kawasan rumah, meletak diruang tamu atau ditempat letak kereta.
Pastikan selepas membaca posting ini segera pindahkan pokok ini ketempat yang jauh dari anak-anak anda.

Pokok hiasan ini adalah yang sangat beracun boleh mengakibatkan kematian
ekiranya anak anda mengigit daunnya.
Kandungan racun yang kuat boleh membunuh kanak-kanak dalam masa kurang dari 1 minit.
Bagi orang dewasapula boleh membawa maut kurang dari 15 minit.
Bayangkan betapa kuatnya racun yang terdapat pada daun pokok ini.
Racun atau getahnya yang masuk ke dalam mata boleh menyebabkan buta.

Kanak-kanak yang suka mengunyah terutama yang berumur 1 tahun ke 3 tahun yang tidak tahu apa-apa mungkin terkunyah daun pokok hiasan ini yang anda letak diruang tamu atau ditempat letak kereta, membawa padah.

Kesan apabila mengigit daun beracun.
Lidah akan terus membengkak dengan serta merta dan menghalangkan penafasan.
Ini akan menyebabkan kematian kerana tidak dapat bernafas.

Sila sampaikan kepada jiran-jiran dan saudara mara yang menanam pokok hiasan ini supaya memusnahkan pokok ini segera.

Pokok ini sering terdapat di pejabat-pejabat dan sekolah-sekolah sebagai pokok hiasan kerana senang dijaga.
Ia berasal dari Kenya , Rwanda dan Uganda .
Senang tumboh di iklim negara ini. Daun yang besar dan hijau selalu diletak di kawasan taman awam.

Sila maklumkan kerana terdapat kes kematian yang jarang dilapurkan diakibatkan oleh pokok ini.
Selalu kes ini diklafikasikan sebagai "food poisoning".

Keprihatinan anda menyebarkan berita ini mungkin dapat menyelamatkan nyawa seseorang.
Wasallam

Kelebihan DOA di Sujud Akhir......


Sewaktu bersujud, kita berada amat hampir dengan Allah. Katakanlah apa sahaja di dalam hati hajat kita sebagaimana yang dilakukan oleh Rasulullah s. a. w. yang biasa memanjangkan sujudnya dengan memperbanyakkan
zikir dan doa didalamnya.

Sabda Rasulullah s. a. w :-
"Suasana yang paling hampir antara seseorang hamba dengan Tuhannya ialah di kala ia bersujud kerana itu hendaklah kamu memperbanyakkan doa di dalamnya."

Banyak doa yang diamalkan oleh Rasulullah untuk kita
ikuti. Salah satunya yang paling baik untuk diamalkan
ialah doa yang dibaca sewaktu sujud akhir dalam solat.

"Ya Allah, tambahkanlah bagiku rezeki yang banyak lagi
halal, imam yang benar, ilmu yang bermanfaat,
kesihatan yang elok, kecerdikan yang tinggi, hati yang
bersih dan kejayaan yang besar."

Semoga dengan mengamalkan doa itu kita mendapat
manfaat atau sekurang-kurangnya menjadi cita-cita kita
dalam mencari keredhaan Allah dunia dan akhirat.

Banyak kelebihan memanjangkan sujud dan
memperbanyakkan doa di dalamnya. Rasulullah s. a. w
biasa berbuat begitu sehingga pernah para sahabat
hairan kerana lamanya baginda bersujud.

Keistimewaan umatnya yang bersujud telah disebut oleh
baginda dalam sabdanya yang bermaksud:-

"Tiadalah ada seorang umatku melainkan aku yang akan
mengenalinya di hari kiamat"

Mendengar itu para sahabat bertanya: "Bagaimanakah
engkau dapat mengenali mereka dalam khalayak ramai
wahai Rasulullah?"

Jawab baginda: "Tidakkah engkau melihat seandainya
sekumpulan unta dimasuki oleh seekor kuda yang amat
hitam, sedang di dalamnya pula terdapat sekor kuda
putih bersih, maka adakah engkau tidak dapat
mengenalinya?"

Sahabat Menjawab: "Bahkan !"
Rasulullah menyambung: "Kerana sesungguhnya pada hari
itu (kiamat) muka umatku akan putih (berser-seri)
disebabkan mereka bersujud (di dunia), segala anggota
mereka ( terutama anggota wudu') putih berseri-seri
oleh cahaya wudhu' !!!"


KEISTIMEWAANNYA
-------------------
Ahli neraka juga mendapat keselamatan kerana bekas
sujudnya. Rasulullah s. a. w. bersabda yang bermaksud:-

"Apabila Allah hendak melimpahkan Rahmat (kebaikan)
kepada ahli-ahli neraka yang Dia kehendaki, Dia pun
memerintahkan malaikat supaya mengeluarkan orang-orang
yang menyembah Allah, lalu mereka dikeluarkan dan
mereka dikenali dengan kesan-kesan sujud (di dahi
mereka), di mana Allah menegah neraka memakan

(menghapuskan) bekas-bekas sujud itu, lalu mereka pun
keluar dari neraka, maka setiap tubuh anak Adam akan
dimakan api neraka selain bekas sujud"

Begitulah Allah memuliakan hamba-Nya yang bersujud.
Orang yang sujud mendapat keistimewaannya apatah lagi
di dalam sujud itu kita berdoa. Sudah tentu mendapat
perhatian yang sewajarnya. Semoga kita akan menjadi
hamba yang benar-benar mendapat rahmat.

Wassalam

Ziarah Makam Di Akhir Ramadhan.

~Walaupun sekarang dah masuk pertengahan Dzulhijjah 1434H. Artikel ini sebenarnya telah berada di blog saya lebih 3 tahun yang lalu ...namun disebabkan saya membuat blogkeeping........jd saya paste di sini untuk dikongsikan bersama2 anda semua~
*******************************************************************************


Salam Alaik , Selamat menyambut Hari Raya E'dulFitri yang tak berapa hari lagi kan datang. Taqabbalullah minna waminka : Semoga Allah swt. menerima amalan kami dan amalanmu, merupakan kata-kata doa dari sahabat bila saja berjumpa dibulan shawal. Biasanya menjadi amalan di kebanyakan tempat di negara ini, menziarah kuburan pada pagi hari raya pertama,,, tak taulah dari mana datangnya amalan ini, Yang pasti ianya bukan amalan sunnah Nabi Muhammad saw. Rasullah dan sahabat ra. tak pernah mengajar supaya menziarah kuburan pada pagi hari raya. Sepatutnya pada hari raya, kita sesama manusia ziarah menziarahi, ziarah kepada orang yang masih hidup, berma'f-ma'afan, bukan pergi ke kuburan, menziarah orang yang telah kembali ke rahmatullah. Bkannya tak boleh pergi menziarah kubur, tetapi carilah hari yang lain. Teruskan membaca, ;~)

Kita boleh belajar dari sesiapa sahaja asalkan kita bersedia untuk menjadi murid. Seseorang yang tidak bersedia untuk menjadi murid, sampai bila-bilapun dia tidak akan menjadi guru.

Di satu petang akhir Bulan suci Ramadhan ada seorang ayah yang mengajak anaknya berziarah ke makam datuk dan neneknya. Setelah berziarah ke makam datuk dan neneknya, siayah mencari-cari lantas menghampiri makam yang lainnya. Lalu si ayah duduk di sisi makam tersebut. Si anak mengikutnya dari belakang. Menghampiri si ayah anak ini ingin bertanyakan sesuatu. Lalu si anak bertanya, 'Makam siapa ini ayah?'. 'Ini makam gurunya ayah,' jawab sang ayah. 'Apakah guru ayah waktu sekolah dulu? tanya anaknya. 'Bukan,' jawab sang ayah. 'Habis guru waktu ayah belajar dimana?' tanya anaknya kembali. 'Guru kehidupannya ayah. Dulu sewaktu ayah masih muda, orang ini mengancam akan membunuh ayah, karena ayah ketakutan, ayah berlindung kepada Allah SWT. Ayah menjadi rajin beribadah memohon perlindunganNya. Bukankah pengancam ini telah menjadi gurunya ayah?' jawab sang ayah.

Kebaikan adalah guru, keburukan juga guru. Pujian adalah guru, makian juga guru. Penghargaan adalah guru, ancaman juga guru. Apapun yang hadir di dalam hidup kita adalah guru kehidupan bila kita mampu memetik pelajaran dari setiap peristiwa yang kita alami dalam kehidupan sehari-hari.

Namun seringkali pujian, perhargaan, kebaikan membuat kita menjadi lupa daratan, sementara sakit, makian, ancaman, keburukan menjadikan kita lebih mendekatkan diri kepadaNya. Begitulah cara Allah SWT agar kita selalu ingat kepadaNya. Tujuannya cuman satu, agar kita bertaqwa kepada Allah SWT. Itulah makna Ziarah.

Sekadar ingatan, Jangan menziarah makam di pagi hari Raya E'dul Fitri. Ziarah dan bermaaf-maafanlah kepada ibu bapa, sanak saudara, handai taulan, jiran tetangga yang masih hidup dahulu. Kalau nak ziarah makam, pergilah sebelum pagi hari raya.

Wassalam,
dipetik daripada Blogger SIM (agussyafii).

Tuesday, October 22, 2013

Set Kehamilan Shaklee


Set untuk Trimester 1 (J1)


Trimester -1
B COMPLEX - lengkap dengan asid folik.
VITALEA - multivitamin yg lengkap dengan zat besi.
VITAMIN C
OSTEMATRIX - kalsium magnesium

Manakala bagi Trimester ke-2 dan ke-3, bakal ibu boleh teruskan dengan 4 vitamin di atas,
selain ditambah dengan Omegaguard utk dapatkan Omega-3 yg baik utk perkembangan otak bayi dan byk khasiat lain.

Selain vitamin-vitamin ni, saya sangat syorkan ibu add-on ESP kerana khasiatnya yg banyak,
bukan shj buat ibu..yang lebih penting, utk bayi yg dikandung..
Sebab setiap sel dalam badan manusia adalah protein.
Maka dengan mendapatkan sumber protein berkualiti seperti ESP,
sel-sel yg terbentuk adalah lebih sihat..sel otak, sel kulit, dan semuanyalah.
Bila sel sihat -> organ sihat -> sistem sihat -> badan sihat.
Ramai ibu yg dah alaminya termasuk saya sendiri :)

Dalam lambakan pelbagai makanan tambahan kesihatan sekarang ini,
bagaimana nak buat pilihan yg bijak?

Apa yang membezakan Shaklee dgn produk lain di pasaran?
Untuk makluman anda semua, kesemua produk  SHAKLEE adalah SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI.
Lebih 300 juta USD dilaburkan dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan produk.
Bukan calang-calang produk ya Shaklee ni. Kalau x bagus, takkanlah masih bertahan setelah lebih 50+ tahun di pasaran
Jangan risau, produk Shaklee yg dipasarkan di Malaysia adalah Halal. Pls jangan pi tanya kat Shaklee Canada tentang status halal Shaklee..memang la diorang kata x de sijil halal.
Sebab Shaklee keluarkan produk yg disahkah halal oleh ISA (badan persijilan halal US yg diiktiraf JAKIM) utk negara mcm Malaysia je.

Kalau ada bajet lebih sikit tu, apalah salahnya melabur utk suplemen semulajadi dan berkualiti seperti SHAKLEE. Khasiatnya telah terbukti dan tak perlu was-was lagi.

Jom SIHAT, CERGAS DAN CERIA bersama SHAKLEE...

kredit: ibu hebatkan

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Boleh hubungi saya melalui:

sms/whatsApp: 019-3370831| emel: bayuflora@gmail.com
fb: anjungpesona corner| ID Shaklee: 989807

MUHASABAH DIRI


Salam Semua...
Mari kita bertengahari dengan rencana di bawah.
Semoga kita beroleh manfaat daripada masej yang ingin disampaikan.
*************************************
Selain daripada emosi negatif, penebat rezeki
yang menyekat rezeki adalah dosa. Semakin kerap
kita lakukan dosa, semakin tebal dinding aliran rezeki.

Andai kita persoal tentang non-muslim yang
peroleh rezeki yang banyak walau tidak solat,
ia adalah kerana zat Allah Yang Maha Pengasih.

Tetapi Allah hanya berikan rahmat-Nya kepada umat
Islam sahaja. Itulah keistimewaan umat Islam. Darjatnya
ditinggikan Allah. Oleh sebab itu, hanya umat Islam
yang dapat akses peroleh rahmat Allah.

Subhanallah. Betapa baiknya Allah kepada kita.
Oleh sebab itu, untuk mengalirkan rezeki kita, ada
amalan dalaman yang perlu dipatuhi. Antaranya, dengan
istighfar minima 300 kali pada tiap hari.

"Kebersihan adalah lebih utama daripada kewangian."

Oleh sebab itu, adalah lebih baik fokus kepada istighfar
pada tiap hari.

"Barang siapa memperbanyak istighfar maka Allah S.W.T.
akan menghapuskan segala kedukaannya, menyelesaikan
segala masalahnya dan memberinya rezeki dari
arah yang tidak disangka."
(Riwayat Ahmad, Abu Daud, an-Nasa'i,
Ibnu Majah dan al-Hakim dari Abdullah bin Abbas r.a)

Hadis tentang penebat rezeki iaitu dosa

"... dan seorang lelaki akan diharamkan baginya
rezeki kerana dosa yang dibuatnya." (Riwayat at-Tirmizi)

Plan tindakan dan Amalan yang boleh dipraktikkan;

Istighfar 300x pada tiap hari
Atau konsistenkan dengan amalan yang sedikit.

Sesungguhnya Allah lebih suka amalan yang sedikit
tetapi konsisten.

Monday, October 21, 2013

Adakah Kulit Anda Bermasalah????


Salam...
Amboi bukan main lagi tajuk entri kali ni yer...
Bukan saja-saja nak buat gempak tapi memang terbukti kerana ESP ( Soy Protein Isolated Powder) memang  terbukti  berdasarkan maklumbalas pengguna.

Thursday, October 3, 2013

KEPENTINGAN AIR KEPADA MANUSIA


Erm...sedapnya air ni...nyaman jer tekak 

Air penting untuk kehidupan kita?

Anda boleh hidup berminggu-minggu tanpa makanan, tetapi tanpa air anda mungkin kehausan dan mati dalam tempoh beberapa hari.
Kehilangan 2% air disekeliling sel anda boleh menyebabkan pengurangan 20% tenaga anda.
Pakar pemakanan menyarankan pengambilan kira-kira 2 hingga 3 liter air setiap hari (kira-kira 8 gelas air besar)
Air kosong adalah pilihan terbaik membantu dalam metabolisma tubuh berbanding makanan yang mengandungi air dan sup yang mana hanya membantu membekalkan sebahagian air sahaja.
Kehilangan air tambahan dalam badan boleh berlaku berlaku jika anda mengambil minuman berperisa, minuman ringan, kopi dan teh.

Fungsi air dalam tubuh manusia 

1.Menguraikan dan membantu penyerapan nutrien makanan untuk
   dibekalkan kepada sel.
2.Pemangkin dalam proses metabolisme.
3.Mengawal atur kepekatan darah.
4.Sebagai pelincir untuk mengurangkan geseran antara sendi.
5.Mengangkut dan menyingkirkan toksin dan bahan buangan.
6.Mengawal atur suhu badan, tekanan darah dan PH tubuh.
7.Mengurangkan tekanan dalam tubuh badan dan menyelaras
   ketidakseimbangan pada bahagian buah pinggang dan limpa yang
   disebabkan tekanan.
8.Melindungi kelembapan dan kekenyalan kulit serta melambatkan
   proses penuaan.


Kesan kekurangan air terhadap kesihatan

1.Kehilangan ringan akan menyebabkan dahaga, nafas berbau, bibir
   merekah, sakit kepala, panas dan sembelit.
2.Kehilangan serius akan menyebabkan dehidrasi, hilang   tumpuan,
   punca pelbagai penyakit, gangguan mental, darah   memekat,
   panas terasa pada  bahagian dada.

kredit to: MyJProject


Sms/whatsApp: 019-337 0831 |emel: bayuflora@gmail.com  |
ID Shaklee: 989807

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. **

Wednesday, October 2, 2013

MENGAPA HARUS KECEWA


Assalamualaikum Dan Selamat Pagi

Di pagi ini saya nak berkongsi...sambil-sambil menjalani rutin harian, sambil telinga ditutupi dengan gaban..

Inilah yang dimaksudkan dengan gaban..hahaha

Perempuan kan terkenal dengan multi tasking nya kan...fuh...begitu tersentuh dengan bait-baik kata ustaz ni...Mengapa harus kecewa..huhuhu..bagi mereka yang mahu berfikir dan kena berfikir
( nasihat untuk diri saya sendiri) Jom kita hayati link dibawah....

Klik Dan Dengar...lapangkan dada dan minda seketika

Klik Dan Dengar_1

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk mereka yang mahu mengambil manfaat. Sepertimana kata-kata ini

""Bila Allah cepat makbulkan doamu,maka Dia menyayangimu, Bila Dia lambat makbulkan doamu, Maka Dia ingin mengujimu, Bila Dia tidak makbulkan doamu, Maka Dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu""

Sunday, September 29, 2013

Ekzema

Masalah ekzema memang tidak asing lagi bagi kebanyakkan daripada kita. Masalah eczema ini bukan sahaja terjadi di kalangan orang dewasa malahan kanak-kanak dan bayi juga.

Ekzema akan menyebabkan badan menjadi gatal-gatal dan menyebabkan ketidakselesaan. Kadang-kala, kesan garu pada ekzema akan menyebabkan luka dan meninggalkan parut. Mereka yang mengalami ekzema akan terganggu aktiviti hariannya dan boleh membawa kemudaratan pada kulit. Paling kesian jika yang menghadapi ekzema ini ialah baby, asyik merengek je... 

Kebiasaannya bagi penghidap ekzema , doktor akan beri ubat sapu yang mengandungi steroid yang tinggi. Tapi jika menggunakannya dalam jangka masa yang lama adalah tidak baik.

Antara produk shaklee yang boleh mambantu mengatasi dan merawat masalah ini ialah :




Alfalfa


Alfalfa boleh membantu merawat ekzema. Anda di cadangkan untuk makan alfalfa jika mengalami kulit kering dan gatal. Untuk mendapatkan kulit yang cantik, alfalfa merupakan makanan yang kaya nutrisi yang boleh anda makan setiap hari. Jus alfafa boleh membantu membuang toksin dan badan. Alfalfa juga adalah sumber mineral yang baik seperti zink, selenium, kromium, kobalt, silikon dan iodin. Alfalfa juga adalah sumber penyembuhan luka yang baik.
Shaklee mempunyai produk makanan tambahan Alfalfa yang dapat membantu merawat ekzema. Ia juga dapat membantu merawat alergi dan resdung. 

ESP

Bertindak membina sel yang sihat/membaiki sel yang rosak. Bila eczema melanda, kulit akan menjadi rosak. ESP membantu menghasilkan kulit yg cantik. ESP juga membantu pudarkan parut dengan cepat.

ESP membantu merangsang pertumbuhan kulit dan otot baru, memudar dan hilangkan kedutan, bertindak sebagai anti-penuaan, memberikan kesan kulit berseri dan otot menjadi lembut, sekaligus proses pemulihan luka menjadi lebih cepat dan parut luka turut hilang.

 • Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram
  non-GMO Protein Soya berkualiti  tinggi yang
  mengandungi semua Asid Amino Perlu termasuk
  9 Asid Amino Perlu yang  tidak dapat dihasilkan
  oleh tubuh badan manusia.

• Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan
  yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum
  kerana iamengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan
  tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan
  seharian

 •Isofalvones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang,
  payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya
  dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa
  proses menopaus.


 •Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan
  IPP (Identity Preservation Program) bermakna penghasilan
  kacang soya ini dipantau ketat pada setiap peringkat
  dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna.

 •Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia)
  bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones.

 •Dijamin Halal.Tanpa Laktos, kolesterol dan bebas kafein.

  
Herba Blend Multipurpose Cream
•Krim yang menenangkan ini telah diuji secara klinikal di
  mana ia dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah
  pada lutut, siku serta tumit kaki.

 •Dingin, bermentol dan tidak berminyak.
 •Diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menenangkan
   termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary.

Omega Guard 

1.  Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon

     PMS wanita
2.  Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3.  Mencegah salur darah dari tersumbat
4.  Omega 3 dapat mengelakkan strok
5.  Mengekalkan tekanan normal darah
6.  Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7.  Mengurangkan sakit kepala
8.  Merendahkan kolestrol
9.  Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan

      perkembangan otak janin
14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan

      kanak-kanak
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti

      eczema, psoriasis, dll
18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis,
      SLE (lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser

      prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout

Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:-

 - Mencegah insomnia
 - Mengurangkan tekanan emosi
 - Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
 - Membantu memperbaiki masalah autism
 - Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
 - Mengurangkan masalah schizophrenia
 - Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan 

   anak

 
Pengambilan produk-produk ini mungkin berbeza mengikut umur penghidap.
  
Baby 
Ibu yang menyusukan baby yg mengalami masalah ekzema boleh ambil ESP & Omega guard. Selain bagus utk Ibu, ianya juga boleh diterima oleh bayi melalui susu ibu.
Herbal Blend juga bagus disapu kepada baby yg ada ekzema untuk kurangkn rasa gatal dan pedih. Vitamin E juga boleh disapu kepada tempat yg luka.

Kanak-kanak  2-4 tahun
Omega guard boleh diberikan kepada kanak-kanak lebih dari 2 tahun utk kawal dan rawat masalah ekzema. Pengambilan boleh rujuk kepada saya.
Mealshake juga boleh diberikan untuk baiki kulit yg rosak n berparut

Kanak-kanak 4-12 tahun
Mealshake+ESP+omega guard untuk merawat kulit. Herbal blend dan vitamin e boleh digunakan untuk merawat luka.


Remaja dan dewasa
Remaja dan dewasa boleh ambil semua yang saya cadangkan termasuk ESP+mealshake+vitamin e+herbal blend+omega guard +alfalfa.

Credit to yanashaklee...


Sekiranya anda menghadapi masaalah di atas dan ingin mencuba produk makanan tambahan jangan malu-malu untuk pm saya. 


sms/whatsApp: 019-337 0831   |emel: bayuflora@gmail.com  |ID Shaklee: 989807

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Set Slimming Euphoria

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kepada anda semua yang sudi melawat anjung saya yang tak seberapa besar ini...Kali ini saya ingin berkongsi sesuatu yang mungkin berguna untuk anda semua di luar sana yang sedang tercari-cari dan mencari solusi bagi yang mengalami masalah berat badan.

Sebagai ahli berdaftar di bawah Kumpulan Euphoria, saya bertanggunjawab untuk mewarkan-warkan set-set yang telah diterajui oleh ahli-ahli terdahulu.

Ok, di sini ingin saya maklumkan bahawa jika anda mempunyai kekangan bajet, poket tak berapa nak gemuk.. Tapi ingin mendapatkan tubuh yang lebih slim, kami boleh bantu. Dengan set ini, ia tidak mustahil.
Dalam set ini, terdapat 3 suplemen utama yang membantu dalam penurunan berat badan:



Herblax - Berfungsi membersihkan usus, membuang toksin yang telah terkumpul sekian lama dalam usus. Dengan kata lain detox.. Seterusnya membantu badan menyerap vitamin dengan lebih baik.

Lecithin - Dikenali sebagai natural emulsifier. Membakar dan mencairkan lemak termasuk kolestrol jahat yang tidak diingini daripada badan.

Alfalfa - Bertindak sebagai fiber untuk membuang segala lemak yang telah dibakar tadi keluar dari sistem badan.

Sumber: Tq blog hebatkan..

Ingin mencuba? Jangan malu-malu menggunakan chanel dibawah...

sms/whatsApp: 019-337 0831 |emel: bayuflora@gmail.com|  ID Shaklee: 989807

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan

Related Posts with Thumbnails