Sunday, September 29, 2013

Ekzema

Masalah ekzema memang tidak asing lagi bagi kebanyakkan daripada kita. Masalah eczema ini bukan sahaja terjadi di kalangan orang dewasa malahan kanak-kanak dan bayi juga.

Ekzema akan menyebabkan badan menjadi gatal-gatal dan menyebabkan ketidakselesaan. Kadang-kala, kesan garu pada ekzema akan menyebabkan luka dan meninggalkan parut. Mereka yang mengalami ekzema akan terganggu aktiviti hariannya dan boleh membawa kemudaratan pada kulit. Paling kesian jika yang menghadapi ekzema ini ialah baby, asyik merengek je... 

Kebiasaannya bagi penghidap ekzema , doktor akan beri ubat sapu yang mengandungi steroid yang tinggi. Tapi jika menggunakannya dalam jangka masa yang lama adalah tidak baik.

Antara produk shaklee yang boleh mambantu mengatasi dan merawat masalah ini ialah :




Alfalfa


Alfalfa boleh membantu merawat ekzema. Anda di cadangkan untuk makan alfalfa jika mengalami kulit kering dan gatal. Untuk mendapatkan kulit yang cantik, alfalfa merupakan makanan yang kaya nutrisi yang boleh anda makan setiap hari. Jus alfafa boleh membantu membuang toksin dan badan. Alfalfa juga adalah sumber mineral yang baik seperti zink, selenium, kromium, kobalt, silikon dan iodin. Alfalfa juga adalah sumber penyembuhan luka yang baik.
Shaklee mempunyai produk makanan tambahan Alfalfa yang dapat membantu merawat ekzema. Ia juga dapat membantu merawat alergi dan resdung. 

ESP

Bertindak membina sel yang sihat/membaiki sel yang rosak. Bila eczema melanda, kulit akan menjadi rosak. ESP membantu menghasilkan kulit yg cantik. ESP juga membantu pudarkan parut dengan cepat.

ESP membantu merangsang pertumbuhan kulit dan otot baru, memudar dan hilangkan kedutan, bertindak sebagai anti-penuaan, memberikan kesan kulit berseri dan otot menjadi lembut, sekaligus proses pemulihan luka menjadi lebih cepat dan parut luka turut hilang.

 • Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram
  non-GMO Protein Soya berkualiti  tinggi yang
  mengandungi semua Asid Amino Perlu termasuk
  9 Asid Amino Perlu yang  tidak dapat dihasilkan
  oleh tubuh badan manusia.

• Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan
  yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum
  kerana iamengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan
  tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan
  seharian

 •Isofalvones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang,
  payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya
  dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa
  proses menopaus.


 •Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan
  IPP (Identity Preservation Program) bermakna penghasilan
  kacang soya ini dipantau ketat pada setiap peringkat
  dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna.

 •Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia)
  bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones.

 •Dijamin Halal.Tanpa Laktos, kolesterol dan bebas kafein.

  
Herba Blend Multipurpose Cream
•Krim yang menenangkan ini telah diuji secara klinikal di
  mana ia dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah
  pada lutut, siku serta tumit kaki.

 •Dingin, bermentol dan tidak berminyak.
 •Diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menenangkan
   termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary.

Omega Guard 

1.  Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon

     PMS wanita
2.  Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3.  Mencegah salur darah dari tersumbat
4.  Omega 3 dapat mengelakkan strok
5.  Mengekalkan tekanan normal darah
6.  Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7.  Mengurangkan sakit kepala
8.  Merendahkan kolestrol
9.  Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan

      perkembangan otak janin
14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan

      kanak-kanak
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti

      eczema, psoriasis, dll
18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis,
      SLE (lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser

      prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout

Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:-

 - Mencegah insomnia
 - Mengurangkan tekanan emosi
 - Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
 - Membantu memperbaiki masalah autism
 - Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
 - Mengurangkan masalah schizophrenia
 - Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan 

   anak

 
Pengambilan produk-produk ini mungkin berbeza mengikut umur penghidap.
  
Baby 
Ibu yang menyusukan baby yg mengalami masalah ekzema boleh ambil ESP & Omega guard. Selain bagus utk Ibu, ianya juga boleh diterima oleh bayi melalui susu ibu.
Herbal Blend juga bagus disapu kepada baby yg ada ekzema untuk kurangkn rasa gatal dan pedih. Vitamin E juga boleh disapu kepada tempat yg luka.

Kanak-kanak  2-4 tahun
Omega guard boleh diberikan kepada kanak-kanak lebih dari 2 tahun utk kawal dan rawat masalah ekzema. Pengambilan boleh rujuk kepada saya.
Mealshake juga boleh diberikan untuk baiki kulit yg rosak n berparut

Kanak-kanak 4-12 tahun
Mealshake+ESP+omega guard untuk merawat kulit. Herbal blend dan vitamin e boleh digunakan untuk merawat luka.


Remaja dan dewasa
Remaja dan dewasa boleh ambil semua yang saya cadangkan termasuk ESP+mealshake+vitamin e+herbal blend+omega guard +alfalfa.

Credit to yanashaklee...


Sekiranya anda menghadapi masaalah di atas dan ingin mencuba produk makanan tambahan jangan malu-malu untuk pm saya. 


sms/whatsApp: 019-337 0831   |emel: bayuflora@gmail.com  |ID Shaklee: 989807

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Set Slimming Euphoria

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kepada anda semua yang sudi melawat anjung saya yang tak seberapa besar ini...Kali ini saya ingin berkongsi sesuatu yang mungkin berguna untuk anda semua di luar sana yang sedang tercari-cari dan mencari solusi bagi yang mengalami masalah berat badan.

Sebagai ahli berdaftar di bawah Kumpulan Euphoria, saya bertanggunjawab untuk mewarkan-warkan set-set yang telah diterajui oleh ahli-ahli terdahulu.

Ok, di sini ingin saya maklumkan bahawa jika anda mempunyai kekangan bajet, poket tak berapa nak gemuk.. Tapi ingin mendapatkan tubuh yang lebih slim, kami boleh bantu. Dengan set ini, ia tidak mustahil.
Dalam set ini, terdapat 3 suplemen utama yang membantu dalam penurunan berat badan:



Herblax - Berfungsi membersihkan usus, membuang toksin yang telah terkumpul sekian lama dalam usus. Dengan kata lain detox.. Seterusnya membantu badan menyerap vitamin dengan lebih baik.

Lecithin - Dikenali sebagai natural emulsifier. Membakar dan mencairkan lemak termasuk kolestrol jahat yang tidak diingini daripada badan.

Alfalfa - Bertindak sebagai fiber untuk membuang segala lemak yang telah dibakar tadi keluar dari sistem badan.

Sumber: Tq blog hebatkan..

Ingin mencuba? Jangan malu-malu menggunakan chanel dibawah...

sms/whatsApp: 019-337 0831 |emel: bayuflora@gmail.com|  ID Shaklee: 989807

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan

Sunday, September 22, 2013

JERAGAT & JERAWAT


Salam  semua...
Baru-baru ini saya di tanya mengenai perkara di atas.  Memandangkan saya masih hijau rebung lagi maka saya pun membuat pertanyaan dengan pak google .  Sekali saya terjumpa entri yang hampir menjawab persoalan yang ditanya. Meh kita baca sama-sama..Semoga ilmu yang dikongsi oleh sumber mendapat pahala dan rahmat di sisi Allah. Amin.




Ada seorang teman bertanya kepada saya apakah vitamin yang benar-benar membantu menghilangkan jeragat dan parut hitam pada kulit. Sebenarnya terdapat banyak vitamin yang membantu menjadikan seseorang itu sihat dan secara langsung akan kelihatan cantik dan berseri. Vitamin yang saya maksudkan ialah ESP, vitalea(multivitamin Shaklee known as killer product) , b complex, vitamin C, zinc, beta carotene dan vitamin E. Sekali pandang memang nampak banyak namun bagi saya yang memang makan kesemua yang dinyatakan tidaklah hairan jika seseorang pakar kecantikan mengesyorkan beberapa jenis vitamin yang penting untuk kulit. Namun bagi anda yang pastinya mempunyai budget yang tersendiri, anda boleh mulakan dengan mengambil ESP dan vitalea terlebih dahulu. Mungkin selepas sebulan anda boleh menambah perlahan-lahan dengan vitamin lain yang dinyatakan. 



Ada yang mendakwa mengambil vitamin yang banyak akan menyebabkan kesan jangka panjang yang negatif tetapi perlu kita ingat ianya mungkin berlaku ke atas mereka yang mengamalkan pengambilan vitamin sintetik (yang ada silika gel). Jadi jangan mudah membuat kesimpulan jika ilmu yang ada adalah dari cerita teman yang juga kurang ilmunya. Ramai teman saya diluar yang suka membuat kesimpulan hasil dari cerita dan gosip kawan mereka berbanding membaca bulu-buku yang berkaitan dengan vitamin, ubat-ubatan dan pemakanan. Saya sendiri masih membaca berulang-ulang kali sesuatu buku sebelum membuat kesimpulan sendiri agar ilmu yang saya tulis dan kongsikan bersama bukanlah dari ilmu songsang....

Sumber: Anakkuwiraku.com

Saturday, September 21, 2013

SET PENYUSUAN ASAS SHAKLEE


Assalamualaikum dan salam sejahtera ...
Hari ini saya nak berkongsi 4 item yang paling laris dan paling asas bagi para-para ibu yang memang 100% bertekad untuk anakanda tercinta.
Wah...banyaknya...kenapa mesti sampai 4 jenis..mampukah saya menelannya..tu belum tengok saiznya..betultak? adakah itu yang bermain difikiran bila tengok saiz di atas.
Ok..meh kita bincang disini....

Apa itu;

Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan semua vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh, diformulasi dengan zat besi. Apakah beza Vitalea dengan multivitamin biasa?
Kemajuan Saintifik - Disokong oleh tujuh kajian klinikal.

Mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif -Teknologi salutan mikro membantu dalam pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel-sel baru. 

Kualiti yang luar biasa - Lebih daripada 340 ujian kualiti dilakukan setiap kali Vita-Lea dihasilkan.


Selain itu, Vitalea turut dilengkapi dengan zat besi. Apakah kepentingan zat besi, terutama bagi ibu menyusu? 
Bagi ibu yang telah datang menstrual, ibu akan kehilangan zat besi sebanyak 15%. Secara tak langsung, kandungan zat besi dalam susu ibu juga akan menyusut. Zat besi adalah sangat penting untuk perkembangan fizikal dan mental kanak-kanak yang sihat. Pastikan ibu-ibu tidak memandang remeh pengambilan zat besi, terutama apabila bayi berumur 6 bulan ke atas. 

Pengambilan dengan Vitamin C dapat membantu penyerapan zat besi yang optimum! Namun, elakkan pengambilan dengan susu atau ostematrix kerana kalsium dapat mengganggu penyerapan zat besi (vitalea).

B COMPLEX
B complex juga adalah vitamin jenis larut air dan mudah musnah akibat stress, pencemaran dan sebagainya. Mengapa kita perlukan b complex dalam menu harian? 

complex terdiri daripada kumpulan lapan (8) vitamin B iaitu :-
* thiamin (B-1), 
* riboflavin (B-2),
* niacin (B-3), 
* pantothenic acid (B-5),
* pyridoxine (B-6), 
* folic acid (B-9),
* cobalamin (B-12) dan 
* Biotin. 

Secara umumnya, B complex akan:-
Meningkatkan metabolisme badan, 
Menukarkan gula kepada tenaga, 
Menstabilkan hormon dan penting untuk kesihatan saraf. 

Dengan kata lain, B complex dapat:-
Mengurangkan stress, 
Meningkatkan daya fikiran, 
Membuat wajah berseri-seri. 

Kalau nak tau, riboflavin dalam B complex lah yang memberikan warna kuning fluorescent pada urin dan susu ibu. 
Maka, meminum air masak @ air putih amat diperlukan bagi menjernihkan warna urin kita. Berapa banyak ya? Saya selalu ditekankan oleh guru saya...minimum 3 Liter..wow..mampukah saya..huhu..rupa-rupanya...bila kita makan vitamin ini..dengan sendirinya kita akan rasa dahaga ..jadi kita akan minum air...cuma kena lebihkan jumlah yang biasa kita minum..kalau sebelum ni 1/2 gelas...cuba minum segelas...InsyaAllah anda akan berjaya..

Vit C,

Vitamin C tidak boleh dihasilkan oleh tubuh kita. Jadi, kita kena dapatkan dari sumber luar. Vitamin C dapat mempertingkatkan sistem imun badan. Sistem imun yang kuat dapat menjadi benteng supaya kita tidak mudah dijangkiti penyakit. Kalau nak tau, sebiji vitamin C shaklee 500g adalah bersamaan dengan 6 1/2 biji buah oren tau! Sanggup ke nak makan sampai sebanyak tu sehari? sebiji buah oren navel (yg jenis manis tu..) RM1 jugak saya tengok kat pasaraya. Uniknya vitamin C Shaklee pula ia berteknologi pelepasan bermasa. Maksudnya 100mg vitamin c dilepaskan ke dalam tubuh setiap jam. Ini kerana, vitamin C adalah sejenis vitamin larut air dan mudah musnah. Kalau semua vitamin C tu terus dilepaskan waktu kita makan vitamin tu, badan kita tak dapat khasiat vitamin C tu sepenuhnya sepanjang hari.


Alfalfa 
Alfalfa adalah semulajadi, antihistamin, diuretik, membantu penghadaman , kaya dengan serat dan klorofil, kaya dengan mineral, baik untuk pesakit kencing manis, merendahkan kolestrol, dan anti-tumor dan anti-bakteria.

Vitamin yang ditemui dalam Alfalfa:

Vitamin A – untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan.

Vitamin E – melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot; memperbaiki fungsi imun; menguatkan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah; membantu fokus mata.

Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.

Vitamin B6 – membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; membantu mengurangkan loya.

Vitamin K – penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.

Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlukan untuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat.

sumber: tq blog hebatkan.



Ingin mencuba? Jangan malu-malu menggunakan chanel dibawah...



sms/whatsApp: 019-337 0831
emel: bayuflora@gmail.com
ID Shaklee: 989807


** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Aku, Lim Dan Islam ~~~~Di manakah Kita ?

Dipetik dari emel rakan sefakulti...~

Aku punya seorang rakan baik dari zaman kanak-kanak.
Lim Wei Choon.
Sana-sama bersekolah rendah hingga ke peringkat menengah . Selepas SPM. Aku masuk ke Tingkatan 6, manakala Lim dihantar keluarganya melanjutkan pelajaran ke Amerika Syarikat.
Kenangan sewaktu kanak-kanak hingga ke zaman remaja terlalu banyak yang dikongsi bersama.
Setiap kali hari raya menjelang, Lim pasti berkunjung ke rumah ku untuk menikmati dodol arwah ayahku yang amat digemarinya. kadangkala, jika ada kenduri kendara dirumahku, pasti Lim akan turut serta. Aku jarang ke rumahnya kecuali umtuk beberapa sambutan seperti harijadi dan juga Tahun Baru Cina. Aku takut dengan anjing peliharaan keluarga Lim.
Dengan Lim juga aku belajar matematik manakala subjek Bahasa Malaysia sering menjadi rujukannya padaku. Kenangan-kenangan seperti memancing, mandi jeram, ponteng sekolah untuk melihat pertandingan 'breakdance', semuanya kami kongsi bersama-sama.

Apa yang ingin kunyatakan ialah, warna kulit dan perbezaan ugama tidak pernah menjadi penghalang persahabatan kami. 20 tahun telah berlalu, Lim telah menetap di Amerika setelah berjaya mendapat Green Card, beliau bekerja disana. Itu yang kuketahui dari kakaknya.
Hubungan ku dengan Lim terputus setelah dia melanjutkan pelajaran. maklumlah, dizaman kami dulu tiada internet, email atau telefon bimbit, yang ada cuma sesekali menghantar poskad bertanya khabar. Untuk menulis surat kepada lelaki amat malas kami rasakan.

Suatu pagi. Aku bertembung dengan kakak Lim di pasar , kakaknya memberitahu Lim akan pulang ke tanahair. Dan aku amat terkejut dengan berita yang kudengar dari kakaknya. " He's name is no more Lim Wei Choon. He's now Ahmad Zulfakar Lim since 5 years ago. ..
Subhanallah! Syukur Alhamdulillah, rakan baikku telah menemui hidayah dari Allah S.W.T. Memang aku tak sabar untuk berjumpa dengannya lebih-lebih lagi setelah menjadi saudara seagama denganku.

Hari yang kutunggu-tunggu telah tiba, dan petang itu aku berkesempatan bertemu dengan Lim dirumahnya. Ada satu keraian istimewa sempena menyambut kepulangannya. Ketika aku tiba, tetamu sudah semakin berkurangan. ..
Assalamualaikum..Itulah kalimat pertama dari mulutnya, wajahnya sudah jauh berubah, air mukanya amat redup dan tenang. Aku menjawab salam dan berpelukan dengannya dan kami menangis umpama kekasih yang sudah terlalu lama terpisah.

'Ini dia olang memang sudah manyak lama kawan, dari kecik ini dua olang" Ibu Lim menjelaskan pada beberapa orang tetamu yang melihat peristiwa kami berpelukan dan menangis itu. Tetapi aku bukan menangis kerana apa, tetapi kerana amat sebak dan terharu dan sangat bersyukur melihat keislaman rakanku.

Lim mengajak aku duduk dibuaian dihalaman rumahnya untuk berbual-bual. beliau masih fasih berbahasa melayu walau sudah lama berada diperantauan. Talha, kau kawan baik aku kan? betul tak? .Memanglah..Kenapa kau tanya macam tu?
kalau kau kawan baik aku, Kenapa kau biarkan aku diseksa?
Sorry Lim. Aku tak faham..diseksa?
What do you mean?
Cuba kau fikir, kita ni kawan dari kecil.
Aku ingat lagi, rumah kau tu, is my second house.
Tapi, mengapalah kau tak pernah ceritakan pada aku tentang Islam?
Mengapa aku kena pergi ke US baru aku dapat belajar tentang Islam?
Mengapa bukan di Malaysia, negara Islam ni?
Dan mengapa aku di Islam kan oleh seorang bekas paderi kristian?
Aku terdiam, kelu tak mampu menjawab.
Dan Lim terus berkata-kata.

Kalau betullah kau kawan baik aku, Kenapa kau cuma nak baik dengan aku di dunia saja? kau suka tengok kawan baik kau ni diseksa didalam api neraka? Kau tahu, kalaulah aku ni tak sempat masuk islam hingga aku mati. Aku akan dakwa semua orang melayu Islam dalam kampung kita ni sebab tak sampaikan dakwah dan risalah Islam pada aku, keluarga aku dan non muslim yang lain.
Kau sedar tak, kau dah diberikan nikmat besar oleh Allah denagn melahirkan kau didalam keluarga Islam. tapi, nikmat itu bukan untuk kau nikmati seorang diri, atau untuk keluarga kau sendiri, kau dilahirkan dalam Islam adalah kerana ditugaskan untuk sampaikan Islam pada orang-orang yang dilahirkan dalam keluarga bukan Islam macam aku.

Aku masih tunduk dan terkata apa-apa kerana sangat malu.
Berdakwah adalah tugas muslim yang paling utama, sebagai pewaris Nabi, penyambung Risalah.
Tetapi apa yang aku lihat, orang melayu ni tiadak ada roh jihad, tak ada keinginan untuk berdakwah, macamana Allah nak tolong bangsa melayu kalau bangsa tu sendiri tak tolong ugama Allah?
Aku bukan nak banggakan diri aku, cuma aku kesal..sepatutnya nikmat ini kau kena gunakan dengan betul dan tepat, kerana selagi kau belum pernah berdakwah, jangan kau fikir kau sudah bersyukur pada Allah. Dan satu lagi, jangan dengan mudah kau cop orang-orang bukan Islam itu sebagai kafir kerana kafir itu bererti ingkar.
Kalau kau dah sampaikan seruan dengan betul, kemudian mereka ingkar dan berpaling, barulah kau boleh panggil kafir. Aku menjadi amat malu, kerana segala apa yang dikatakan oleh Lim adalah benar! dan aku tak pernah pun terfikir selama ini.

Aku hanya sibuk untuk memperbaiki amalan diri sehingga lupa pada tugasku yang sebenar.
Baru aku faham, andainya tugas berdakwah ini telah dilaksanakan, Allah akan memberikan lagi pertolongan, bantuan dan kekuatan serta mempermudahkan segala urusan dunia dan akhirat sesorang itu.
Petang itu aku pulang dengan satu semangat baru. Aku ingin berdakwah! Lim yang baru memeluk Islam selama 5 tahun itu pun telah mengislamkan lebih 20 orang termasuk adiknya.

Mengapa aku yang hampir 40 tahun Islam ini (benarkah aku islam tulen) tidak pernah hatta walau seorang pun orang bukan Islam yang pernah kusampaikan dengan serious tentang kebenaran Islam?
Semoga Allah mengampuni diriku yang tidak faham apa itu erti nikmat dilahirkan sebagai Islam. P/s : sebagai Tauladan..
TOLONG SEBARKAN SETELAH MEMBACA KISAH DIBAWAH NI UNTUK DAKWAH KITA.

Ostematrix

   

 
Antara kepentingan Kalsium-Magnesium (Ostematrix) adalah:
o memberi tenaga dan dan mudah bangun dari tidur
o mengekalkan tekanan darah normal
o membantu kita segar
o mengelakkan kemurungan
o mengatasi masalah "water retention"
o mengatasi masalah pra-haid
o mengelakkan kekejangan & sakit tulang belakang
o membantu pengeluaran susu (milkbooster) dgn syarat perkara asas
   penyusuan dipatuhi
o mengatasi masalah pereputan tulang
o memastikan tulang padat bg mengampu tubuh yg berat
   (jika ada masalah berat berlebihan)

Berapa banyak kalsium di perlukan sehari???

Pengambilan Ostematrix di sarankan sebanyak 4 biji sehari bersamaan dengan 1000mg kalsium yg mmg diperlukan oleh badan seperti yg di sarankan oleh pakar perubatan.
 
Tahukah anda Shaklee OsteMatrix membekalkan:
• 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang
   mempunyai tahap kepekatan  yang tinggi dan mudah diserap dari
   alam semula jadi
• 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan
   kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
• 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
• Boron - Bantu dalam metabolisma tulang
• Mangan, tembaga & zink - Mengaktifkan enzim yang membantu dalam
   pembinaan kepadatan tulang

Makan 4biji sebelum tidur, esoknya bangun pagi cergas ceria, membuang memang mudah.. Alhamdulillah..

Tahukah anda mengapa kita perlu amik 4 biji ostematrix sebelum tidur?? ...
 
Sebabnya, penyerapan kalsium bergantung kepada berapa kerap kita buang air kecil.
Pada waktu malam, kita kurang ke toilet, so tubuh lebih mudah menyerap lebih banyak kalsium. Dan sebagai bonusnya, kita akan dapati boleh bangun pagi keesokannya dengan lebih mudah, tiada cramp/sengal2 dan badan rasa lebih ringan.

Kenapa Shaklee Osteomatrix pilihan saya?
 
Kerana Ostematrix ni lengkap dgn unsur Kalsium, Magnesium, dan Vitamin D. Vitamin D dalamnya  dan penting utk memastikan penyerapan kalsium dalam darah dengan lebih efektif.
 
  •  Magnesium dan kalsium bekerjasama untuk mengawal tindakan otot dan       ketidakseimbangan sama ada  akan mencetuskan ketegangan dan kekejangan.
  •  Magnesium melegakan otot. Sekiranya magnesium tidak mencukupi otot akan tegang, menyebabkan kekejangan. Ini boleh berlaku apabila anda mempunyai terlalu banyak  kalsium dan magnesium yang terlalu sedikit.
  • Perkara yang sama boleh pada   berlaku  jantung, yang merupakan otot. Jantung boleh menjadi kejang dan tidak boleh relax, ia seolah-olah "membeku"  dan tidak boleh berfungsi dengan normal.
  • Mengambil magnesium serta-merta akan membolehkan jantung untuk  berfungsi normal.
  • Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.


Siapa yang perlukan Ostematrix ?

    1. Ibu yang mengandung, ibu yang menyusukan anaknya.
    2. Mereka yg allergy pengambilan bahan2 tenusu seperti susu.
    3. Mereka yang selalu mengalami sakit2 kaki, sakit2 sendi, 
sakit
        di bahagian tulang belakang, sejuk2 badan, rasa bisa di tapak
        kaki, kebas atau terasa seperti kaki dicucuk2 dengan jarum.
    4. Mereka yang mudah keletihan dan tidur yang kurang membuatkan

        golongan ini mudah letih dan sukar untuk bangun tidur.
    5. Sakit kepala yang teruk dan berhari-hari.
    6. Mereka yang sedang menjalani fisioterapi.
    7. Mereka yang mempunyai masalah rekahan di tumit kaki.
    8. Mereka yang mengalami PMS yang sangat teruk sehingga

        terpaksa mengambil pil penahan sakit setiap kali datang bulan.
    9. Mereka yang mempunyai masalah kesihatan yang berkaitan

        dengan darah.
      
       Tanda-tanda kekurangan kalsium secara umum:
        • Kekejangan atau "kram" otot
        • sukar/susah nak tidur
        • Perasaan berdebar-debar
        • Eczema (penyakit kulit)
        • Rapuh kuku
        • Sakit Sendi
        • Tekanan darah tinggi   
        • Gigi reput
        • Paras Kolestrol tinggi
        • Kebas-kebas kaki dan tangan   
        • Rheumatiod arthritis
        • Rickets



Sekiranya anda menghadapi masaalah di atas dan ingin mencuba produk makanan tambahan jangan malu-malu untuk pm saya




sms/whatsApp: 019-337 0831 |emel: bayuflora@gmail.com |ID Shaklee: 989807

** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.
 




Friday, September 20, 2013

TEKANAN DARAH


Tekanan darah setiap orang dikawal sistem tersendiri yang membabitkan kawalan utama di otak, jantung, buah pinggang dan rangsangan di dalam salur darah menyebabkan situasi yang stabil membolehkan aliran darah yang berpatutan ke organ dalam badan. Tekanan darah yang normal ialah lebih kurang 90-120 mmHg pada tahap sistolik dan diastoliknya ialah antara 60-80 mmHg. Ada orang yang mempunyai tekanan darah 90/50 dan tidak mengalami masalah kerana ini adalah keadaan normal untuknya.

Jika tekanan darah rendah, darah tidak dapat dipam ke organ badan dengan efektif. Sebagai contoh, jika tekanan darah tidak sampai ke otak dengan secukupnya, otak tidak menerima oksigen dan nutrien yang ia kehendaki menyebabkan seseorang itu terasa pening, melayang dan hendak pitam. Ini sering dialami bila seseorang itu bangun dari duduk atau baring kerana kebanyakan darah berkumpul di bahagian bawah badan. Kebiasaannya, badan akan terus menyesuaikan keadaan ini sehingga kita tidak akan merasai apa-apa perbezaan. Tetapi seseorang yang sudah rendah tekanan darah tidak dapat memberi respons yang sepatutnya dan akan mengalami simtom yang tersebut diatas.

Antara penyebab tekanan darah yang rendah termasuk kekurangan volum darah, iaitu jumlah cecair mengalir dalam saluran darah yang boleh terjadi seperti dalam kes trauma atau perdarahan tidak terkawal ketika pembedahan, dehidrasi yang akan mengurangkan kandungan cecair dalam badan boleh berlaku dalam kes muntah yang teruk, cirit-birit atau demam tinggi. Masalah jantung seperti kadar jantung yang rendah atau terlalu cepat, otot-otot jantung yang lemah boleh menurunkan tekanan darah.

Adalah sukar untuk bezakan antara Anemia dan Tekanan darah rendah berdasarkan simptom-simptom yang dialami semata-mata. Adalah terbaik untuk merujuk kepada pakar perubatan supaya ujian yang sepatutnya dapat dilakukan bagi mengenalpasti sama ada anda mengalami anemia atau tekanan darah rendah.

ANEMIA




Anemia adalah suatu keadaan di mana seseorang tidak mempunyai sel darah merah sihat yang cukup untuk membawa oksigen ke seluruh tubuh. Ia turut dikaitkan dengan tahap hemoglobin (Hb) dalam darah.

Hemoglobin adalah komponen darah merah yang membawa oksigen, dan sangat penting peranannya dalam mengedarkan oksigen ke sel-sel di seluruh tubuh. Banyak faktor yang dapat menyebabkan berkurangnya haemoglobin pada anda. Antara lain adalah pendarahan, kekurangan zat besi, vitamin tertentu, sel darah yang menghancurkan sendiri dan banyak lagi.

Anemia dikesan melalui ujian darah, seperti yang biasa dibuat ke atas ibu hamil. Bagi ibu hamil, paras hemoglobin (Hb) yang normal adalah 12mg/dl.



Antara tanda-tanda yang anda mengalami kekurangan darah adalah letih dan lesu. Gejala lain juga seperti sakit kepala, sulit berkonsentrasi, sampai emosional. Bagi kes anemia yang teruk, ia boleh membuat anda pucat, kuku rapuh, pusing, bahagian putih mata anda menjadi kebiruan, sesak nafas dan boleng mengakibatkan pengsan.






Monday, September 16, 2013

Setelah 3 Bulan Ku Kenalinya - Part 2

Bismillahirahmannirrahim..Dan Salam untuk semua..

Seperti yang dijanjikan ...hari ini saya akan menceritakan apa yang saya kenali 3 bulan yang lalu..
Ini dia supplement Shaklee..Banyak sebenarnya...cuma saya akan ceritakan satu persatu apa yang saya makan...

Vitamin pertama ialah multivitamin Vitalea
Khasiat Vita-Lea
  • Mengandungi 28 Vitamin dan Mineral yang diperlukan oleh badan orang dewasa.
  • Meningkatkan jangka hayat hati, usus dan mata.
  • Membantu mengatasi masalah tekanan darah rendah (HB Low)



Khasiat B-Complex
  • Mengandungi 8 jenis vitamin B yang memmbantu menguatkan jantung, peparu dan organ-organ penting yang lain.
  • Membantu menukarkan makanan kepada tenaga
  • Mengurangkan simptom kemurungan & tekanan.



 Khasiat Lecthin

  • Diperkaya dengan kolina untuk meningkatkan kesihatan otak, hati, sistem kardiovaskular dan pembiakan.
  • Pengemulsi lemak semulajadi.
  • Membantu mengurangkan berat badan.

Makanya...disebabkan khasiat-khasiat di atas..maka dengan tanpa rasa ragu-ragu mengguna dan mengamalkan pemakanan berkhasiat di atas untuk merawat permasalahan saya yang sesekian lama....

Sekian dulu pengalaman saya buat masa ini..babaiiiii...
 



Sunday, September 15, 2013

Setelah 3 Bulan Ku Kenalinya

Perkenalan   dengannya  bermula pada awal  Jun 2013.  
Terima kasih Pak Google kerana pertemukan  saya dengan blog hebatkan.blogspot.com  blog makanan tambahan / vitamin yang sehingga kini dalam kategori  usaha dan penyelesaian masalah  yang menghantui diri  sejak  dulu lagi  walaupon perlukan masa yang agak untuk  sembuh sepenuhnya.  ya la..masalah dh lama tapi lambat dikesan..kan...
Asalnya google untuk cari macammana nak hilangkan mata putih yang berwarna kuning, punca dan cara mengatasi, sekali banyak perkaitannya...wow..padan la badan seram sejuk jer...member2 opis rileks jer selesa dengan suhu opis..saya sebaliknya..

Antara dilema saya :

Tekanan Darah Rendah
Mata Kuning
Kolestrol Tinggi
Psorisis
Cepat Letih & Lesu

Agak-agak anda di luar sana ...macammana situasi saya di ketika itu...
Hanya Allah yang tahu...
Nak tahu apa yang saya ambil ..
TUNGGU CORETAN SAYA  SELEPAS INI...BYE..
Related Posts with Thumbnails